avocat bucuresti

Litigii cu asociatiile de proprietari – cum se rezolva

Auzim adesea dispute intre proprietarii de case si asociatiile de proprietari. Cel mai adesea o lipsa de comunicarea este cauza principala pentru conflicte. De asemenea, o lipsa de intelegere despre problemele asociatiei si preocuparile proprietarilor de case conduc la aceste litigii cu asociatiile de proprietari.

Asociatiile proprietarilor de locuinte devin din ce in ce mai populare, deoarece dezvoltarea rezidentiala este completa. In timp ce ofera numeroase avantaje cumparatorilor din zona, va exista intotdeauna un proprietar care vrea sa se planga. Procesul de reclamatie este necesar si nu trebuie sa devina o mare lupta legala. Atata timp cat reclamatiile sunt adresate in mod corespunzator, asociatia poate evita orice litigii legale.

Asociatiile de proprietari de locuinte sunt destinate sa opereze in interesul comunitatii, facand comunitatea un loc mai placut de a trai, mentinand totodata valori ale proprietatii. Din pacate, asociatia uneori devine o sursa de litigii si dezacorduri care impiedica, mai degraba decat sa ajute la atingerea acestor obiective comunitare. Neconcordantele sunt frecvente intre proprietarii de case si agentii de administratie locala in ceea ce priveste problemele comunitatii. Exemple comune ale unor astfel de dispute includ aplicarea inegala a regulilor comunitare, dezacordurile privind interpretarea regulilor si dezacordurile privind actiunile de executare impotriva vecinilor pentru presupusele incalcari ale regulilor.

Proprietarii de case de multe ori percep faptul ca asociatiile de proprietari abuzeaza de competentele lor din mai multe motive. Litigiile personale dintre vecini pot uneori sa treaca la disputele asociatiei, prin care resursele asociatiei sunt colectate impotriva rezidentilor defavorizati. Acest lucru poate duce la convingerea comunitatii ca asociatia nu mai functioneaza in interesul comunitatii si trebuie sa se faca schimbari pentru ca asociatia sa functioneze corect.

Multe litigii cu asociatiile de proprietari ar putea fi solutionate prin amenzi si suspendarea drepturilor. Conform legii, asociatia este obligata sa asigure o procedura echitabila, rezonabila si rapida pentru solutionarea litigiului intre asociatie si un membru care implica drepturi, indatoriri sau pasive. Daca disputele nu se pot rezolva pe cale amiabila, ar putea fi necesara prezenta unui avocat bucuresti. Asociatia ar trebui sa-si stabileasca propriile mecanisme de solutionare interna a litigiilor. In absenta unor astfel de mecanisme stabilite de asociatie, procedurile stabilite in Codul Civil se aplica ca dispozitii de intarziere.

litigii cu asociatiile de proprietari

Prevederile implicite prevazute in Codul civil prevad:

Cererea de solutionare interna a litigiilor sau de “intalniri si conferinte” TREBUIE sa fie in scris; Plangerile verbale nu sunt abordate in mod corespunzator. Apoi, proprietarii nu au o pista adecvata pentru a dovedi plangerea. Cel mai bine este ca asociatia sa solicite ca toate plangerile sa fie in scris si persoana trebuie sa se identifice in mod clar in plangere. Acest lucru nu numai ca va ofera informatiile necesare pentru a urmari, dar asigura, de asemenea, ca persoana care se plange are un motiv legitim sa se planga la asociatie.

Intalnirea si conferinta pot fi solicitate de oricare membru al asociatiei.  Intalnirile sunt cel mai bun loc pentru a colecta plangeri. Proprietarii trebuie sa prezinte plangerile si le discute. Asigurati-va ca intalnirile sunt tratate corespunzator. Este important sa salutam si sa incurajam conflictul, atata timp cat este gestionat corespunzator pentru a evita sesiunile de violenta. Daca acestea devin astfel, atunci numiti un membru al consiliului pentru a servi ca persoana de admisie pentru a colecta toate reclamatiile si problemele proprietarului si a le transmite comitetului adecvat.

Membrul asociatiei poate refuza cererea pentru intalniri si conferinte; totusi, asociatia NU poate refuza aceasta cerere daca este extinsa de un membru al asociatiei;

Asociatia de proprietari trebuie sa desemneze un membru al consiliului de administratie pentru a participa la intalniri si conferinte;

Partile ar trebui sa se intalneasca prompt, intr-un moment convenabil si cu o buna credinta, sa caute sa-si rezolve amiabil diferentele;

Partile trebuie sa puna in discutie hotararea adoptata la intalnire.
Rezolutia obtinuta la intalnire si conferinta este executorie din punct de vedere judiciar.

Este absolut necesar ca asociatia de proprietari sa aiba deja un proces cuprinzator de solutionare a litigiilor. Acest lucru le poate spune proprietarilor de case si membrilor consiliului asociatia de proprietari cum sa se ocupe si sa solutioneze corect litigiile pe care le primesc si sa evite audierile costisitoare.

Nu toate plangerile sunt suficient de grave pentru a avea nevoie de actiuni de consiliu, dar uneori va exista o plangere care ar trebui abordata pe ordinea de zi la urmatoarea sedinta de consiliu. Daca o persoana se ocupa de reclamatie, asigurati-va ca documenteaza deja ceea ce s-a facut deja pentru a accepta plangerea sau orice recomandari pe care le are pentru rezolvarea problemei.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>