Cheltuieli recurente la mentenanta unei afaceri

Cheltuieli recurente la mentenanta unei afaceri

O afacere nu necesita o serie de cheltuieli doar din prisma infiintarii acesteia, ci si o serie de investitii ulterioare pe care adesea suntem nevoiti sa le suportam din propriul nostru buzunar. In mod evident, pentru buna functionare va fi necesar sa suporti si o serie de cheltuieli de mentenanta sau cheltuieli recurente, care vor aparea lunar sau la o anumita perioada de timp.

Aceste cheltuieli sunt extrem de importante si nu trebuie sa fie omise niciodata din schema de functionare a firmei, de acestea depinzand inclusiv integritatea afacerii pe piata. Daca iti doresti in curand sa dai startul unei afaceri sau daca esti la inceput, iata cateva cheltuieli pe care sa le ai in permanenta in vedere.

Cheltuieli recurente la mentenanta unei afaceri:

Cheltuieli vizavi de promovare

Pentru ca afacerea ta sa functioneze pe termen lung, ea necesita promovare. Nu exista un domeniu sau o directie unica pe care o poti alege ca sa ai certitudinea ca schema aleasa de promovare va da roade 100%. In orice caz, promovarea impune numeroase cheltuieli, chiar si de ordinul miilor sau zecilor de mii euro lunar. Daca esti la inceput de drum, o solutie simpla de promovare e inscrierea intr-un director de firme. Ai putea totodata sa investesti in materiale pe diferite pagini, advertoriale etc. Iar cu cat promovarea este mai omniprezenta, cu atat ai sanse ca afacerea ta sa devina mai vizibila. De aceea, desi la bun inceput poate fi extrem de dificil, ar trebui sa-ti gestionezi cheltuielile de asa natura incat sa te asiguri ca nu-ti lipseste un buget de promovare gandit atent si rational (de exemplu, nu poti face o campanie de influenceri cu buget final de 500 lei).

Cheltuieli cu personalul

In functie de cati angajati ai in subordine sau care sunt persoanele care te mai ajuta sa-ti derulezi afacerea, in mod evident trebuie sa te asiguri ca acestia isi vor primi remuneratia pentru serviciile lor si ca angajatii vor fi platiti la adevarata lor valoare pentru a-i incuraja sa-ti fie alaturi pe termen lung si sa obtineti rezultate satisfacatoare impreuna.

Vorbim aici atat de personalul permanent dar si te potentialii colaboratori, inclusiv cu firmele auxiliare care te ajuta la realizarea unor documente, iti furnizeaza anumite servicii etc.

Cheltuieli cu mentenanta sediului social

Fie ca-ti desfasori activitatea avand un sediu dedicat (o companie), fie ca sediul social este insusi locuinta ta, intotdeauna vor fi cheltuieli de mentenanta prevazute in buget. De la plata utilitatilor, pana la achizitia si mentenanta aparaturii necesare, mentinerea ordinii si a confortului pe durata intregului program de lucru etc. sunt cheltuieli extrem de des intalnite ce pot varia de la o luna la alta si de care va trebuii sa tii cont cand ai o firma.

Cheltuieli neprevazute

Una dintre cele mai mari greseli pe care le comit o serie de antreprenori e lipsa unui buget de urgenta pentru aceste situatii sau cheltuieli necesare/oblicatorii, ce apar in mod neprevazut.

Astfel, pot aparea cresteri de pret la utilitati, poate fi necesar sa investesti in cursuri pentru formarea angajatilor, la fel cum tehnologia ar putea avea de suferit din cauza unui dezastru natural si multe altele. Este ideal sa ai in permanenta un buget de rezerva care, la momentul oportun, te va putea ajuta chiar si partial sa iesi dintr-o situatie neprevazuta

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>